November 07, 2011

Si baju merah bersulam.

Assalamualaikum n apa khabar pada semua pembaca blog madam.
Doa madam agar semua berada dlm keadaan sihat sejahtera dan
berbahagia di samping keluarga n tugasan masing2.Maaf,madam
dh lama sangat rasanya tak buat N3.bukan tiada bahan tp madam
di jangkiti penyakit MALAS!Dah bersawang blog madam.
mmmmm....sedih!

Untuk N3 kali ini madam nak buat N3 tentang sepasang baju
kurung merah yg di tempah oleh pelanggan madam yg
berbangsa cina.Madam pernah buat N3 tentang pelanggan
madam ni.Dia sentiasa menempah baju kurung yg bersulam
kerawang.Baru2 ni,sekali lg pekerjanya dtg menempah pakaian
utknya.Sebenarnya madam memang tak kenal dan tak pernah
melihat pelanggan cina ni sbb semua urusan tempahan
di hantar oleh pekerjanya(lelaki).Pekerjanya ini,beritahu madam
yang boss dia sangat berpuas hati dgn hasil kerja madam sbb tu
berulang kali dia menempah pakaian dgn madam.Sebagai
tukang jahit,madam rasa sangat berbesar hati bila hasil kerja
kita di hargai n di sukai.Madam rasa perasaan ini bukan hanya
ada pd madam,tentu begitu juga pada tukang jahit yg lain bila
hasil kerja di beri penghargaan.

Mmm..ok la,apa lagi!Jom la kita tengok gambornya!Jom jom jom.....




Ha!jeng jeng...ini lah hasil kerja yg madam
telah siapkan utk pelanggan cina tu.


Sulam kerawang di bahagian
hujung tangan.


Hujung lengan.


Bahagian leher.

Harapan madam,moga hasil kerja yg ini memenuhi
citarasa pelanggan madam ni.Lain kali madam akan
masukkan N3 sulam kerawang yg lain pulak.Sbb
pelanggan cina ni nak buat lg sepasang baju kurung
pahang yg berkerawang lagi.
Untuk N3 kali ni,hanya ini ajer la yg madam kongsikan.
Insyaallah,kita berjumpa lagi ya.Madam akhiri dgn
salam syng,salam satu Malaysia n senyum selalu!
Daaaaaaaaaa!

1 comment:

  1. cantik... madam..kalau mcm ni berapa upah?? cantik

    ReplyDelete