January 27, 2014

PEPLUM "BER RIBEN!"

Assalamualaikum.Salam kasih sayang buat penggunjung blog kesayangan madam ini.Moga kalian sihat bahagia di sisi tersayng n keluarga.Amin!N3 kali ini madam sekadar nk berkongsi memperlihatkan sebahagian hasil kerja madam.Ini adalah antara tempahan dari pelanggan yg madam terima.Ok la,jom la kita tengok ya.....hehehehe...madam nak cepat so x sempat nak bebel lebih2

Peplum ini di minta customer,utk madam jahitkan tali pinggang utk di ikat riben.So ini lah hasilnya.


Di bahagian leher dan caff di tangan juga menggunakan kain kosong ,sama dengan tali pinggangnya.Madam buat lebar 2" tali pinggang dan 2' juga utk caff tangan.


Utk skirt peplum ini madam juga gunakan kain kosong yg sama di pinggang n caff tangan.Kain kosong madam jahit di bahagian kipas belakang skirt ini.






Tali pinggang ini boleh di simpulkan jadi riben di belakang badan or di sisi badan depan.Ikut suka si pemakai.Jika suka kelaianan,apa salahnya ikatkan riben di sisi depan badan,samaada di kiri or kanan.Kalian boleh juga jahit manik or bunga riben di bahagian pinggang n caff di tangan utk mendapatkan kelainan or ingin kelihatan istimewa! 
Ok....tu jer la nampaknya N3 ini dari madam.Moga kalian mendapat ilham or any idea utk peplum kalian sendiri.Jika ada sesiapa yg berminat boleh menempah dgn hubungi madam di 012-9757909 call/wasap/sms.Akhir kata salam sayang 1M'sia dan senyum selalu ya!...Daaaaaaaaaaa!Hingga jumpa lagi,in sha Allah!

2 comments:

  1. En.Abil....hehehehe...dh lama sy menjahit baju peplum tp tak terfikir Peplum Papadam!Pandaiiiiinya En.Abil kita ni ya!

    ReplyDelete