July 03, 2012

2 FESYEN JUBAH.


Assalamualaikum!Apa khabar semua pembaca blog madam?Doa madam sentiasa mengharapkan kita semua dlm lindungan ALLAH selalu hendaknya.Moga semua urusan kita di permudahkan oleh NYA!   AMIN!...N3 kali ini madam sekadar nak berkongsi gambar 2 fesyen jubah ajerrrrr.....boleh ya adik manis semua!Ok,jom la kita nengok ...jom jom jommmmmm.....



 Jubah ini di tempah oleh seorang nenek(madam boleh panggil dia nenek sebab tuan punya baju ni dah berumur 70thn! Tapi nenek ni masih in fashion!


 Jubah ni berzip di dlm lipatan di depan jubah ni dan berbutang juga di depan jubah ni.Jubah ni nenek ni nak kelihatan lipat seperti kain lipat depan(atau seperti skirt yg di lipat seperti kita pakai kain batik tu!)...Madam layan kan saja....madam suka layan nenek ni sebab senang berurusan dgnnya.


 Yang penting madam tak boleh tak buatkan poket pada pakaian nenek ni,sangat penting bagi nenek ni.Katanya org tua2 ni senang kalau baju berpoket....madam layankan ajer!


 Inilah zip yang madam jahitkan di bahagian dlm lipatan di jubah ni.Tujuannya menyenangkan nenek ni memakai jubah ni.

Setelah di zipkan jubah ni baru lah di butangkan.Jadi jubah ni kelihatan lebih menarik.Nenek sangat suka dengan fesyen jubah ini!


 Ok,ni bahagian hujung tangan.nenek minta madam tambahkan hiasan manik dan labuci.Sebab tu madam katakan nenek ni masih in fashion!Kalau mak madam,tak mahunya!




 Yang ini pulak ialah jubah dari kain lycra.Fesyennya simple sahaja.
                                   Simple but nice n sweet!

                  Hanya berkedut di depan dan tangannya bergetah.


                                   Bahagian hujung tangan.
Bahagian depan baju,berbutang di dada dan berkedut di bahagian bawah dada.


 Ini sahaja yang sempat madam kongsikan.Hingga jumpa lagi!...Madam akhiri dgn salam syng,salam 1 M'sia dan senyum selalu ok!...Daaaaaaaaaaaa.............

1 comment:

  1. salam madam, sy nak tanya, biasanya kalo nk wat jubah untuk baju nikah, brape meter kain perlu beli?

    ReplyDelete